Atık yönetimine büyük bir hassasiyetle yaklaşan Wyndham Grand İstanbul Levent, yılda 120 ton atık kağıdı geri dönüşüme kazandırıyor.
Plastik atıkların oluşturduğu kirlilik ve buna bağlı mevcut/potansiyel risklerin boyutunun her geçen gün arttığını vurgulayan Wyndham Grand İstanbul Levent Genel Müdürü Funda Bezircilioğlu, bu sebeple atık yönetiminin otelin en önemli konularından birisi olduğunu söyledi.
Otelin üretim ve misafir alanlarından çıkan tüm plastik atıklarını özenle ayrıştırarak İstanbul Çevre Yönetimi Sanayi ve Ticaret A.Ş. (İSTAÇ) yetkililerine teslim ettiklerini bildiren Bezircilioğlu, tesislerde mümkün olan geri dönüşüm faaliyetlerini gerçekleştirdiklerini bildirdi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan sürdürülebilir turizm kapsamında çevre bilincinin geliştirilmesine verdikleri önem ve katkıdan dolayı Yeşil Yıldız Sertifikası aldıklarını aktaran Bezircilioğlu, şunları söyledi:
“Wyndham Grand İstanbul Levent olarak Amerika Yeşil Binalar Konseyi tarafından geliştirilmiş ve otellerin performanslarını değerlendirmede en yaygın kullanılan sertifikalardan biri olan GOLD LEED sertifikasına sahibiz.
Otelimizin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanmış atık yönetim sistemi bulunmaktadır. Oluşan tüm atıklar ayrıştırılarak Bakanlık tarafından lisans verilmiş geri kazanım firmalarına teslim edilmektedir. Atık kağıt yönetimi kapsamında yılda 120 ton atık kağıdı geri dönüşüm firmasına iletiyoruz.”
Otelin sürdürülebilir turizm kapsamında kullanılması yasak olan temizlik ürünlerine ve böcek öldürücülere yer vermediğinin altını çizen Funda Bezircilioğlu, tüm kimyasal ürünlerin satın alma süreçlerine MSDS formlarını inceleyip detaylı analiz yaptıktan sonra karar verdiklerini belirtti.
Otelin mutfak ve restoran alanlarından kalan ve ayrıştırılan yiyecekleri ayırarak, Yedikule Hayvan Barınağına gönderdiklerini aktaran Bezircilioğlu, barınağa teslim edilen yiyeceklerle 7500’den fazla hayvanın beslenmesine destek olmanın mutluluğunu yaşadıklarını kaydetti.