31
OCA
2019

Otellerin olmazsa olmaz 5 temizlik kuralı!

Son yıllarda sıklıkla yaşadığımız salgın hastalıklar nedeniyle kişisel hijyen ön plana çıksa da, konaklama sektörü de ‘hijyen’ kurallarını yeniden yazıyor. Bu noktada misafirlerin kullanımına hijyenik olarak sunulan odaların temizliği, housekeeping uygulamaları içerisinde en önemli unsurlardan birini teşkil ediyor. Otellerin olmazsa olmaz 5 temizlik kuralı ise “Otel personelinin sağlığı, Otel personelinin kişisel hijyeni, Doğru ekipman, Yiyecek üretiminde temizlik ve Yüzde 100 müşteri memnuniyeti” olarak sıralanıyor.

Wyndham Grand İstanbul Levent, Türkiye’de çevre bilincinin geliştirilmesi, çevreye olan negatif etkinin azaltılması, turistik tesislerin çevreye olumlu katkılarının teşvik edilmesi ve özendirilmesi amacıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından verilen “Yeşil Yıldız” belgesine ve uluslararası “Rentokil Onitial Gold” sertifikasına sahip.

Otelin hijyen konusunda önemli başarıları olduğunun altını çizen Genel Müdür Funda Bezircilioğlu, otelin temizlik manifestosunu; doğru personel, doğru ürün ve doğru ekipmanları kullanarak en üst düzeyde misafir memnuniyeti ve güvenliği sağlamak olarak sıralıyor. Bezircilioğlu, “Rentokil firması tarafından aylık hijyen denetimleri, firmanın Türkiye yetkilileri tarafınca habersiz olarak yerinde yapılmakta olup, otelimiz 2017 ve 2018 yıllarında Türkiye genelinde en yüksek puana sahip oteldir.” dedi.

Tüketicinin bir otelden beklediği en temel özelliklerin başında temizliğin geldiğini vurgulayan Bezircilioğlu, “Tüm çalışanlarımız otelimizin kadrolu ve tam zamanlı personeli olup, yıllık eğitim planı çerçevesinde düzenli hijyen eğitimleri verilerek sürekli gelişimleri sağlanmaktadır. Kalite politikamız gereği her işin ilk seferinde en doğrusunu yapmak için çalışmaktayız. ‘Misafir varsa bizde varız’ düşüncesi ile hareket ediyoruz. Temizlik manifestomuz; doğru personel, doğru ürün ve doğru ekipmanları kullanarak en üst düzeyde misafir memnuniyeti ve güvenliği sağlamaktır” diye konuştu.

Temizlik ekiplerinin uluslararası kriterlere uygun şekilde ve oda temizlik talimatları doğrultusunda misafir odalarını temizlediklerini aktaran Bezircilioğlu, “Temizliğin tamamlanmasını takiben kat şeflerimiz oda kontrol talimatına göre odanın son kontrollerini gerçekleştirir ve onay verir. Bu süreçte belirlenen kritik noktalardan ‘swap kiti’ ile örnek alarak analiz eder ve yapılan temizliğin etkinliğini hijyenik açıdan ölçer. Gerçekleştirilen mikro-biyolojik analiz için kullanılan öncelikli alanlar; telefon ahizesi, klozet simidi, duş başlığı gibi kritik noktalardan oluşmaktadır.

Otelimiz TSE 9001 Toplam Kalite Yönetimi, TSE 10002 Misafir Memnuniyeti ve TSE HCCP 22000 Gıda Güvenliği sertifikalarına sahip olup, bu politikalara uygun şekilde yönetilmektedir. Bu bağlamda otelimizin tüm alanlarının günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak temizlik programları mevcuttur. Tüm temizlik faaliyetleri standartlarımız doğrultusunda yapılarak kayıt altına alınmaktadır. Bölüm yöneticileri, gerçekleştirilen temizlik faaliyetlerini kontrol listeleri ile denetleyerek standartlarımıza uygunluğunu teyit ederler” dedi.

Tüketicinin en hassas olduğu konulardan birinin de havluların temizliği olduğunu söyleyen Bezircilioğlu, “Yıkama esnasında ürünlerin doğru programda ve uygun sıcaklıkta yıkanması, gerekli temizlik ve hijyenin sağlanması açısından büyük önem taşımaktadır. Makinalarımızın dozajlama üniteleri ve kimyasal kullanımları, uzman firmalar tarafından düzenli olarak kontrol edilmektedir. Temizlik kimyasalları üretiminde global anlamda faaliyet gösteren sözleşmeli firmamızın desteği ile yıkama kalitesinin en üst düzeyde sağlanması garanti altına alınmaktadır. Deneyimli ekibimiz, yıkama sonrası ayrıştırma ve dağıtım süreçlerinin hijyen standartlarına uygun şekilde gerçekleştirilmesini sağlamaktadır.” dedi.