30
KAS
2018

Turizmin profesyonelleri “Turizmde Markalaşma” konusunu masaya yatırdı

Turizm Sektörünü bir araya getiren “Türkiye Turizminin Markalaşma Fırsatları” konferansının ikincisi, sektörün öncü isimlerini bir araya getirdi. Kongrede, sektörün mevcut durumu ve gelecek hedefleri markalaşma perspektifiyle değerlendirildi.

Nestlé’nin ev dışı tüketim sektöründe faaliyet gösteren uzman iş birimi Nestlé Professional’ın otel yöneticileri, şef ve yiyecek içecek profesyonellerine yönelik olarak düzenlediği Türkiye Turizminin Markalaşma Fırsatları Kongresi, Esma Sultan Yalısı’nda gerçekleştirildi.

Turizmin geleceğine sektör paydaşlarının katılımıyla yön vermek amacıyla düzenlenen kongrede, Türkiye Turizm markasının pekiştirilebilmesi ve sürdürülebilir şekilde büyümesi için izlenebilecek yollar tartışıldı. Üstün kaliteli hizmet anlayışıyla turist başına düşen harcamayı artırıcı fırsatlar da panelde görüşülen ana konular arasında yer aldı.

TURSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, NTV Ekonomi Müdürü Gökay Otyam, SKAL Uluslararası Dünya Eski Başkanı Salih Çene, Uluslararası Oyuncu Yönetmeni Harika Uygur ve Nestlé Professional Türkiye Genel Müdürü Arzu Alibaz’ın katılımları ve Bloomberg HT TV Haber Koordinatörü Ali Çağatay moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Türkiye Turizmi Nasıl Markalaşır?” isimli panelde, Türkiye turizminin  uzun dönem planları, turizmde ürün çeşitlendirmesi konuları ve inovasyon ihtiyaçları ana başlıkları incelendi.

Stratejik pazarlama ve inovasyon konusunda öncü isimlerden M.Serdar Kuzuloğlu, TatilSepeti.com yönetici ortağı Kaan Karayal ve seyahat yazarı Tülin Kılıç’ın katılımı ve dijitalleşme ve inovasyon direktörü Seval Üçler’in moderasyonuyla “Turizm Sektöründe Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm” isimli panelde, sektördeki dijitalleşme süreci ve fırsatlar konuşuldu.

Nestlé Professional Türkiye Genel Müdürü Arzu Alibaz, kongrede yaptığı değerlendirmede şunları kaydetti:

“Turizm, ev dışı tüketim pazarında faaliyetlerini sürdüren firmalar için çok önemli bir kanal. Turizm sektörü aynı zamanda ülkemizin ekonomisi için de çok değerli. Gayri safi milli hasılanın yaklaşık yüzde 4’ünü oluşturan turizm sektörü, doğrudan ve dolaylı olarak toplam istihdama da yüzde 8 oranında katkı sağlıyor.  Türkiye turizmi sadece deniz, kum ve güneş değil, bundan çok daha fazlası var. Kültürel birikimimiz, coğrafi güzelliklerimiz ve eşi benzeri olmayan tarihi mirasımızla eşsiz bir potansiyele sahibiz. Hizmet kalitemiz ve tesislerimizin geldiği seviye rekabet açısından büyük bir avantaj.  Yüzyıllardır farklı kültürlerin bir potada eridiği ülkemiz, ziyaretçilere eşsiz deneyimler sunabilen dünyadaki sayılı lokasyonlardan biridir.”

“Turizmde markalaşmada oldukça ilerideyiz”

TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya da, konuşmasında şunları kaydetti:

“Türkiye gerçek bir turizm ülkesidir. Gelen turistler, en iyi hizmeti burada alıyor. Parasının karşılığını en iyi burada alıyor, en iyi otelde kalıyor, en kolay şekilde buraya ulaşıyor ve burada farklı deneyimler yaşıyor.

Diğer sektörlerdeki markalaşma çalışmalarına kıyasla turizmde markalaşma konusunda oldukça ilerideyiz. Özelikle Orta Avrupa civarına bakıldığında bilinen ve tercih edilen bir markayız. Örneğin 2016’daki durgunluğun ardından 2. senede büyük bir rekor kırdık. Herhangi bir dış etken olmadığı takdirde başarılı oluyoruz. 20018 sonunda 32 milyar dolar döviz ve 40 milyon turist hedefliyoruz. Kitle turizmi, golf, kongre, kruvaziyer ve sağlık turizmi segmentlerinin devreye girmesiyle istenen gelir seviyesine ulaşacağımızı düşünüyorum. Türkiye’de markalaşacak en önemli sektörlerden birinin turizm olduğunu belirtmek isterim.”

NTV Ekonomi Müdürü Gökay Otyam ise turizmin Türk ekonomisine katkısı, ekonominin turizm pazarına etkisi ve büyümeyi sürdürebilmek için atılması gereken adımları katılımcılarla paylaştı. Otyam, “Turizmde markalaşmayı sadece turizmcilere bırakmamalıyız. Marka olmamız için hep birlikte bir şeyler yapıyor olmamız gerekiyor. Birlikte hareket ettiğimiz sürece ilerleyebiliriz. Stratejilerimizi net bir şekilde oluşturmalıyız.” dedi.

SKÅL Uluslararası Örgütü Dünya Eski Başkanı Salih Çene, globaldeki rakiplerle karşılaştırıldığında Türkiye’nin turizm altyapısı, turizme yıllar içinde yapılan yatırımlar, doğru ve yanlışlar ışığında gelecekle ilgili yapılması gerekenler ve Türkiye’ye gelen misafir profilini çeşitlendirebilmek, üst segmentlere hitap edebilmek ve misafir başı harcamayı arttırabilmek için atılması gereken adımları anlattı. Çene, “47 yıl turizm otel yöneticiliği yaptım. Rusya’da otel açılışı yaptık. 35 yılımı Antalya’da geçirdim ve birçok derneğin kuruluşuna destek verdim. Türkiye turizm konusunda kısa bir sürede çok büyük başarılar elde etti. Ülkemizin son 35 yılda elde ettiği başarıyı başka hiçbir ülke elde edemedi. Şu an sadece Antalya’da 650 bin yataktan bahsediyoruz. Turizmde dünyada 6.ülke hüviyetini kazandık” diye konuştu.

Uluslararası Oyuncu Yönetmeni Harika Uygur, kongrede yaptığı konuşmada “Bir turizm iletişim metodu olarak yerel prodüksiyonların yurt dışına açılması sektör açısından oldukça önemli. Yerel prodüksiyonlar Türkiye ekonomisine ve turizm pazarının markalaşmasına katkı sağlıyor. Türkiye’nin bu konuda gelişebilmek için önünde pek çok fırsat bulunuyor.” dedi.