Metro Türkiye’nin HORECA Sektörü araştırmasına göre, işletmelerin %52’si menü fiyatlarını artırdığını söylerken, %24’ü kısa süre içerisinde artırabileceğini aktardı. İşletme sahiplerine göre, tüketicilerde kırmızı et siparişlerinden, beyaz et siparişlerine bir geçiş yaşanıyor. Ayrıca porsiyon yerine dürüm gibi daha uygun fiyatlı seçenekler aranıyor.
Türkiye’nin önde gelen restoranlarından temsilci ve şeflerin katılımıyla Gastronometro’da bir basın toplantısı düzenleyen Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai, HORECA sektör araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Minialai, araştırma sonuçlarına ilişkin şu bilgileri paylaştı:
“HORECA sektörüne ışık tutmak için gerçekleştirdiğimiz araştırma sonuçları 2018’in hem turizm bölgeleri hem de şehir otelleri için olumlu bir yıl olduğunu gösteriyor. Katılımcıların %61’i sezonun “çok iyi” veya “iyi” olduğunu belirtti.
Müşterilerin %52’si menü fiyatlarını artırdığını söylerken, %24’ü ise kısa süre içerisinde artırabileceğini söylüyor. Müşterilerin %17’si herhangi bir fiyat artışı yapmayacağını belirtirken, %7’lik bir kesim yeni yıldan sonra planlama yapacağını aktarıyor.
Katılımcıların %75’i henüz menülerinde değişiklik yapmadığını söylerken, değişiklik yapan katılımcılar ise çoğunlukla kahvaltı menüsünü değiştirdiğini belirtti. Katılımcıların %52’si ise tüketici davranışlarında değişiklikler gözlemlediklerini söyledi.
Tüketici davranışlarında değişiklik gördüğünü belirten işletmeler, kırmızı et siparişlerinden, beyaz et siparişlerine bir geçiş olduğunu, ayrıca müşterilerin porsiyon yerine dürüm gibi daha uygun fiyatlı seçenekler aradığını belirtti.”
Konuşmasında Coğrafi İşaretli Ürün Projesi’yle Türkiye ekonomisine yerli ürünlerle sağlanan katkıya da değinen Boris Minialai, “Bu çalışmalarımız sonucunda 2017-2018 sezonu için güncel olarak Coğrafi İşaret Tescilli, Aday ve Yerel Ürünlerden Rusya, Ukrayna, Polonya, Sırbistan, Romanya, Hırvatistan, Moldovya, Bulgaristan, Almanya ve Avusturya’nın aralarında bulunduğu 10 ülkeye 6 milyon Euro ihracat gerçekleştirdik” diye konuştu.