06
EYL
2018

Turizm sektöründeki gelişme, İstanbul Workshop’da masaya yatırıldı

Kültür ve Turizm Bakanlığı destekleriyle, TOBB öncülüğünde, İTO TÜROFED, TÜRSAB, THY,  İSTTA ve FVW işbirliği ile İstanbul’un yüksek katma değer üreten vazgeçilmez bir destinasyon haline gelmesi amacıyla düzenlenen İstanbul Workshop, 31 Ağustos’ta Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirildi.

Açılış oturumunda; TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, İstanbul Valisi Vasip Şahin, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve TOBB Turizm Sektör Meclisi Başkanı Osman Ayık, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, İstanbul Turizm Derneği (İSTTA) Başkanı Halil Korkmaz ve Alman Medya Kuruluşu FVW’nin baş editörü Klaus Hildebrandt katılımcılara hitap etti.

Oturumda konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, turizmi, ülkenin altın sektörü olarak gördüklerinin altını çizdi, Türkiye turizminin gelişmesi için büyük bir gayret içinde olduklarını söyledi. Hisarcıklıoğlu, “Sektör Meclisimizin Başkanlığını, aynı zamanda TÜROFED Başkanı olan sayın Osman Ayık üstlenmiş durumda. Turizm Sektör Meclisimiz, turizmde KDV oranlarının düşürülmesi, acentalara destek sağlanması, otellerin kredi garanti fonu kapsamına alınması gibi pek çok önemli icraatın gerçekleşmesini sağlamıştır. Birliğimizin Türk turizmine katkısı, önümüzdeki dönemde de artarak devam edecektir” ifadelerini kullandı.

Turizm sektörünün Türkiye için dünya çapında bir başarı öyküsü olduğunu kaydeden TOBB Başkanı, Türkiye’nin sadece deniz, güneş ve kumdan ibaret olmadığının altını çizdi. “Tarih ve kültür burada. İlk uygarlıkların pek çoğu bu topraklarda doğmuş” diyen Hisarcıklıoğlu; evrensel değerlerimizin dünyaya tanıtılması için elimizdeki en büyük fırsatın turizm olduğunu kaydetti.

Hisarcıklıoğlu, Avrupa’da her ülkeyi gördüğünü ve pek çok tesiste konakladığına işaret ederek, Türkiye’deki otellerin kalitesinin, güzelliğinin ve buralarda çalışanların hizmet kapasitesinin, başka hiçbir ülkede bulunmadığını da sözlerine ekledi.

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan ise konuşmasında, turizm sektörünün kendisi dışındaki etkenlerden etkilenen çok hassas bir sektör olduğunu, geçtiğimiz yıllarda Türk turizminin sıkıntılar yaşadığını, ancak 2017’de bunun aşıldığını ve 2018 ile çok daha iyi bir sezon yaşadığını söyledi.

Türkiye’nin yakın geçmişteki sıkıntılardan sonra olumlu gelişmeler yaşayarak bulunduğu dönem içerisine geçen yıla oranla turizmde yüzde 25’lik bir gelişme kaydettiğini belirten Alpaslan, “Almanya bizim için son derece önemlidir. Gerek ekonomimizin diğer sektörleri itibarıyla ama başta turizm için son derece önemli. Yurt dışında en fazla vatandaşımızın olduğu ülke. Çok derin tarihi birlikteliğimiz, izlerimiz de var. Bu nedenle Almanya’yla ilişkilerimizde içinde bulunduğumuz sektör itibarıyla çalışmaları son derece önemsiyoruz” diye konuştu.

İstanbul Valisi Vasip Şahin ise İstanbul’u tarihin ve medeniyetlerin emaneti olarak gördüklerini belirterek, “Hassasiyetimiz bu emaneti koruma notasında. Belki uygulamada bunlar maalesef zaman zaman İstanbul’un imajını hak etmediği ölçüde bazen karşılamayan işlemler de işler de yapmıyor değiliz. Bunu itiraf etmekte de yarar var. Ama her halükarda İstanbul güzel bir şehir.” dedi.

Üçüncü Havalimanı’nın var olan ihtiyaçların yanı sıra gelecek perspektifi içerisinde oluşabilecek ihtiyaçları karşılama noktasında da önemli bir altyapı yatırımı olduğunu vurgulayan Şahin, açılışı gerçekleştiğinde ise buluşma noktası olarak İstanbul’un daha da ön plana çıkacağını ifade etti.

Alman medya kuruluşu FVW’nin Başeditörü Klaus Hıldebrandt ise İstanbul’un büyük potansiyel barındıran bir şehir olduğuna dikkati çekerek, “Fakat Alman turist açısından bence tam olarak potansiyelinin farkına varılabilmiş bir şehir değil. Turizm dediğimiz olgu, halkları, milletleri, ülkeleri bir araya getirir.” dedi.

TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya da Türk-Alman ilişkilerini layık olduğu seviyede tutma notasında, turizmin önemli rol oynadığını belirterek, “Türkiye için en önemli turizm pazarlarının başında gelen Almanya’dan 2017 yılında 3,6 milyon ziyaretçi misafir ettik. Bu yılın 7 aylık döneminde ülkemizde ağırladığımız Alman dostlarımızın sayısı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20 artarak 2,3 milyona çıktı. Yıl sonunda yaklaşık 4,5 milyon Alman misafiri ülkemizde ağırlamış olmanın mutluluğunu yaşayacağız inşallah. İstanbul’u ziyaret eden yabancı misafirler açısından Alman vatandaşları 1. sırada yer almaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.