Yıldız Holding çatısı altında faaliyetlerini sürdüren ETÜDER üyesi Kerevitaş, 2018’in ilk altı ayında 134.8 milyon TL’lik FAVÖK (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı) elde ederek, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %75 artış sağladı. Kerevitaş Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Aldemir, turizm sektöründe yaşanan büyümenin de iş sonuçlarına olumlu katkı yaptığını söyledi.
Türkiye’de dondurulmuş gıda ve margarin pazarının lider şirketi olan Kerevitaş Gıda Sanayi, ikinci çeyrek sonu itibarıyla geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %6’lık artışla cirosunu 1.264 milyon TL’ye yükseltti. Kerevitaş’ın Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK) ise 2018 yılının ilk yarısında 134.8 milyon TL olarak gerçekleşti. Etkin maliyet ve gider yönetimi ile geçen yılın ilk 6 ayına göre yıllık 4 puanın üzerinde iyileşme sağlanan FAVÖK marjı ise %10,7’ye ulaştı.
Şirketin ikinci çeyrek ve ilk altı aylık finansal sonuçlarını değerlendiren Kerevitaş Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Aldemir, “Kerevitaş olarak satış kanalının ve ürün portföyünün maliyet ve fiyat dengesinin doğru yönetilmesi sonucu satış hasılatımızın çok üzerinde faaliyet karı büyümesi ve kar marjı artışları gerçekleştirdik. Gerek yağ gerekse dondurulmuş gıda ve konserve iş biriminde sunduğumuz yenilikler müşterilerimiz tarafından beğenildi, hane penetrasyonumuz arttı. Bu da Superfresh, Bizimyağ ve Teremyağ olmak üzere ana markaların liderliğini pekiştirdi. Margarin pazarında da uzun bir aradan sonra ilk altı ayda pazar büyüdü; biz de pazarın üstünde performans göstererek liderliğimizi pekiştirdik. Kerevitaş olarak yakaladığımız büyümeyi sürdüreceğiz.” dedi.
2018 yılının ilk yarısında 181 milyon TL’ye yakın ihracat yaptıklarının altını çizen Aldemir, böylece geçen yıla göre %55’lik artış yakaladıklarını vurguladı. Geçtiğimiz yıl Besler’in satın alınmasıyla hem dağıtım zincirinde hem de üretimde iyileştirmeler yapıldığını kaydeden Aldemir, bu satın almayla yeni pazarlara yaptıkları ihracatın da arttığını dile getirdi. Aldemir, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Kerevitaş olarak 6 kıtada 70’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat gelirlerindeki artış tüm kategorilerde yurtiçi satış gelirlerindeki büyümenin üstünde seyretti. Ekiplerimiz odaklandığımız pazarlarda markalarımızı büyütürken yeni pazarlara açılma yolunda da önemli adımlar attı. Özellikle Ortadoğu pazarına hem margarin, hem de dondurulmuş gıda ve konserve alanında sunduğumuz yeni ürünlerle ihracatta geçen seneye oranla yüzde 50’nin üzerinde önemli bir ivme yakaladık. İhracatta yakaladığımız artışı her geçen yıl sürdürmeyi ve kârlılığımıza pozitif etkisini artırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca turizm sektöründe yaşanan büyüme iş sonuçlarımıza olumlu katkı sağladı.”
SuperFresh’ten Türkiye’de bir ilk!
Borsa’ya kote Türkiye’nin ikinci büyük gıda şirketi Kerevitaş’ın dondurulmuş gıdadaki lider markası SuperFresh de, yine bir ilke imza attı.
Her an kullanıma hazır, önceden haşlanmış ve dondurulmuş “Kuru Fasulye” ve “Nohut”u tüketicilerinin beğenisine sunan markanın yeni ürünleriyle, nohut ve kuru fasulyeyi bir gün önceden suda bekletip saatlerce haşlamak artık tarih oluyor.
SuperFresh’in önceden haşlanıp, – 40 derecede şoklanan nohut ve kuru fasulyesi hem doğrudan açılıp çözdürülerek salatada, piyazda, aşurede hem de yemeklerde ve tatlılarda sofralara lezzet katacak.