Organize gıda perakende şirketlerinin 2018 yılının ilk altı ayında düzenledikleri kampanyalarda, Ulusal marketlerde ETÜDER üyesi Migros ilk sırayı alırken, Toptan Market kanalında ise Bizim Toptan yüzde 19’luk oranla üçüncü sırayı aldı.
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, satış kanallarının 2018 yılının ilk yarıyılındaki kampanyalarını ele aldı. Araştırma kapsamında, 1 Ocak-30 Haziran 2018 tarihleri arasında tüm Türkiye’de, hızlı tüketim ürünleri kategorisinde, yayımlanmış insert ve gazete reklamı kampanyaları incelendi.
BrandZone verilerine göre; ulusal market kanalında en fazla kampanya düzenleyen market, yüzde 27’lik kampanya oranıyla Migros oldu. Yüzde 18’lik oranla Kipa ikinci; yüzde 14’lük oranla 5M Migros üçüncü; yüzde 13’lük oranla Kipa Süpermarket ve Carrefour dördüncü sıraya yerleşti. Ulusal market kanalında yüzde 56’lık kampanya oranıyla gıda kategorisi en fazla kampanya düzenlenen kategori oldu. Gıdayı, yüzde 14’lük kampanya oranıyla kişisel bakım ve içecek kategorileri izledi.
İndirim marketi kanalında en fazla kampanya düzenleyen market, yüzde 57’lik kampanya oranıyla BİM oldu. Yüzde 38’lik oranla A101 ikinci; yüzde 5’lik oranla ŞOK üçüncü sırada yer aldı. İndirim marketi kanalında yüzde 57’lik kampanya oranıyla gıda kategorisi en fazla kampanya düzenlenen kategori oldu. Gıdayı, yüzde 17’lik oranla kişisel bakım ve yüzde 13’lük oranla içecek kategorileri izledi.
Yerel market kanalında en fazla kampanya düzenleyen market, yüzde 4,5’lik kampanya oranıyla Onur Özen olurken, onu yüzde 3,2’lik oranla Gürmar ve Sultan Marketim, yüzde 2,8’lik oranla Muharrem Pehlivanoğlu ve Acem Market izledi. Yerel market kanalında yüzde 54’lük kampanya oranıyla gıda en fazla kampanya düzenlenen kategori olurken, gıdayı yüzde 15’lik oranla kişisel bakım, deterjan-temizlik kategorileri izledi.
Bizim Toptan üçüncü sırada
Toptan market kanalında ise en fazla kampanya düzenleyen market, yüzde 38’lik kampanya oranıyla Metro oldu. Yüzde 33’lük oranla Özbereket Gıda ikinci; yüzde 19’luk oranla Bizim Toptan üçüncü sırada yer aldı. Gıdanın yüzde 49’luk kampanya oranıyla en fazla kampanya düzenlenen kategori olduğu kanalda, ikinci yüzde 18’lik kampanya oranıyla içecek, üçüncü yüzde 15’lik kampanya oranıyla deterjan-temizlik kategorileri oldu.