Antalya, turizmde 2014 rakamlarını aştı!
Antalya, tarihinin en yüksek turist sayısına ulaştığı 2014 yılı rakamlarını 14 Haziran itibarıyla geçti. 14 Haziran’a kadar kente 3 milyon 786 bin 890 turist geldi. Rakam, 2014’ün aynı dönemine göre 54 bin 760 kişi arttı.
Türkiye ve dünyanın en önemli turizm merkezlerinden Antalya, 2016’da Rusya ve Avrupa pazarı, 2017’de Avrupa pazarında yaşanan düşüşler nedeniyle çok kötü iki yıl geçirdi. Oda fiyatlarının da ciddi oranda düşmesine neden olan iki yılın ardından 2018’e hem Rusya hem Avrupa hem de diğer pazarlarda yükselişle başlayan kent, 2018’in yarısına yaklaşıldığında, tarihinin en iyi yılı olan 2014’ün rakamlarını bu yıl içinde ikinci kez geçmeyi başardı.
Ocak ayından itibaren yüzde 50’nin üzerinde artış oranlarıyla turist ağırlanan kentte, bu yıl için sektör ’14 milyon turist’ hedefi koydu. Kent, ilk olarak 28 Mayıs tarihi itibarıyla 2 milyon 686 bin 441 turist sayısıyla, 2014’ün aynı dönemindeki 2 milyon 683 bin 790 turist sayısını 2 bin 651 kişi fazlalıkla geçmeyi başardı.
Haziran ayına da çok iyi başlayan kent turizmi, 14 Haziran itibarıyla tarihinin en iyi dönemi olan 2014’ü ikinci kez geride bıraktı. Antalya Havalimanı ve Gazipaşa-Alanya Havalimanı rakamlarına göre, 14 Haziran’a kadar kente toplam 3 milyon 736 bin 890 turist geldi. 2014’ün aynı dönemindeki 3 milyon 682 bin 130 turist sayısı, 54 bin 760 fazlalıkla geçilmiş oldu. Antalya turizmi, geçen yılın aynı dönemindeki 2 milyon 603 bin olan turist sayısına göre ise 1 milyon 133 bin kişi ve yüzde 44 artış gösterdi.
“Sadece turist saymak yetmez”
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, turizmdeki gelişmenin olumlu beklentilerini doğruladığını belirterek, “Avrupa ülkelerinde Norveç dışında yüksek artışlar görüyoruz, Norveç artışı yüzde 14’te kalmış. Turizmde 2014 rakamlarını Haziran itibarıyla ilk kez geçmiş bulunuyoruz. Turizmde en yüksek yılımız 2014’tü. 2015’te düşüş başlamıştı, 2016 kriz yılıydı, 2017 toparlanma başladı ve daha yeni 2014 rakamlarını aşmaya başladık. Elbette ki, artık sadece turist saymak istemiyoruz. Bakmamız gereken yer, katma değeri artırmaktır. Bunun için yeni ürünler geliştirmeye, turizmde inovasyona ihtiyacımız var” dedi.
Rusya ve Almanya pazarlarına, her şey dahil deniz turizmine bağımlılığı azaltmaya çalıştıklarını vurgulayan Çetin, artık deniz turizminde yeni yatak yatırımı yapılmaması gerektiğinin de altını çizdi.
Çetin, Antalya Mücevher Festivali’ni düzenlemek istediklerini belirterek, alışveriş turizmini canlandırmayı amaçladıklarını ifade etti.