Hotels.com araştırmasına göre, yemek tutkunları için en ideal şehirler listesinin zirvesinde Paris, Tokyo ve Roma yer alıyor.
Yemek tutkunları için en iyi destinasyonların belirlendiği Lezzetli Seyahatler araştırması, Mart 2018 tarihinde One Poll tarafından 29 ülkeden 9.000 katılımcı ile gerçekleştirildi.
Araştırmaya göre, yemek tutkunları için dünya üzerinde en popüler şehirler listesinin ilk sıralarında Paris (%27), Tokyo (%23) ve Roma (%22) yer alıyor. Bu şehirleri, Londra (%21), New York (%16), Barselona (%16) ve Madrid (%14) izliyor.
Y kuşağının yarısından çoğu (%61), nerede tatil yapacaklarına karar verirken, gidecekleri yerin mutfağının en büyük etken olduğunu belirtiyor. Genç kuşak tatilde artık plaja gitmekten (%40) ve açık mekânları keşfetmektense (%43); gittikleri yerlerin yerel yemek ve lezzetlerini tatmaya (%54) daha fazla odaklanmış durumda.
Ankete katılanların %76’sının paylaşımlarında kendi fotoğraflarındansa (selfie) (%40) yemeklerini anında paylaşmayı tercih ettiği görülüyor.
Araştırma, sosyal medyadaki yemek fotoğraflarında ciddi bir yükseliş olduğunu da ortaya çıkardı. Y kuşağı seyahat tutkunlarının bir haftalık tatillerinde çektikleri ortalama 149 fotoğrafın neredeyse dörtte biri yemek fotoğraflarından oluşuyor. Y kuşağının sosyal medyada en çok paylaştığı yemek pizza (%39) iken, bunu donut ve freakshake (%24) gibi cazip tatlılar ve biftek/et (%23) yemekler takip ediyor.
Lezzetli Seyahatler araştırması, aynı zamanda konunun artık beş yıldızlı yemek deneyiminden ibaret olmadığını da gözler önüne serdi. Y kuşağı, Michelin yıldızlı restoranlardansa (%13) kitap veya dergilerde bahsi bile geçmeyen yerel mekânları (%15) bulmayı tercih ediyor.
Yemek deneyimi Y kuşağı için oldukça öncelikli. Seyahat severlerin %45’i tatil ve seyahat anılarında en öne çıkan konunun yemek deneyimleri olduğunu söylerken, bunu seyahat arkadaşlarıyla zaman geçirmek (%20) ve heyecan dolu bir adrenalin aktivitesi (%21) izliyor.
Lezzetli Seyahatleri oluşturan ‘leziz yemekler ve şehirler’ konsepti kapsamına ünlü yemek sanatçısı Carl Warner da ‘Zirvedeki gurme destinasyonları’ hayata taşıyan benzersiz bir sanat eseri koleksiyonu yarattı. HD olarak fotoğraflanan her şehrin manzarası, her bir şehre ait ünlü lezzetlerle yeniden yaratıldı. Paris’in pazarları ve Eyfel Kulesi çikolata ve rokfor ile yeniden inşa edilirken, Roma’nın Panteonu ve parke taşlı arka sokakları makarna, jambon ve parmesan ile canlandırıldı. Warner, Uzakdoğu’nun gözde şehri Tokyo için ise maki roll, zencefil ve shiitake mantarları ile Fuji Dağı’na bakan, sakin bir zen bahçesi ve çay seremonisi hazırladı.
Y kuşağı gezginleri arasındaki yemek tutkusunun; yemeğin dünyadaki en bağlayıcı ve cazip değerlerden biri olduğu gerçeğinden doğduğunu bildiren Hotels.com markası Başkanı Johan Svanstrom, “Artık deneyimler zenginliğin yeni tanımı. Seyahat sırasında her zaman denenecek yeni bir şeylerin olduğunu hatırlatan yemek ise gezginlere yaşamın en keyifli deneyimlerini yaşatıyor. Bu nedenle de genç gezginlerin tatillerini ne yedikleri, nasıl yedikleri ve paylaşımlarının ne kadar iyi olacağı gibi başlıklarla tanımlamaları oldukça anlaşılır bir durum” dedi.