22
HAZ
2018

ETÜDER üyeleri Türkiye’nin en itibarlı markaları arasında

Bu yıl 7’incisi gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’na göre; Türkiye’nin en itibarlı markası 7. kez üst üste Koç Holding olurken, ETÜDER üyelerinin de aralarında olduğu gıda ve hızlı tüketim ürünleri sektöründen çok sayıda firma da listeye girdi.

İtibar Group bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye İtibar Akademisi tarafından gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) 2017 Araştırması, 1 Şubat ile 30 Nisan 2018 tarihleri arasında 20 farklı sektörde, bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi (CATI) ile 5000 kişi aranarak Türkiye çapında gerçekleştirildi.

Araştırmada; holdingler, enerji, beyaz eşya, GSM, inşaat, otomobil, hazır giyim, gıda, ilaç, ulaşım, bankacılık, elektronik eşya, turizm, sigorta, eğitim, makine, mobilya, perakende, alkolsüz içecek ve akaryakıt sektörlerindeki şirketlerin itibarı ölçümlendi.

Türkiye İtibar Endeksi 2017 Araştırması birincileri ile geçtiğimiz aylarda açıklanan Bursa İtibar Endeksi 2017 Araştırması birincilerinin, Temmuz ayında Yıldız Teknik Üniversitesi Oditoryumu’nda düzenlenecek tören ile ödüllerini alacak.

Türkiye İtibar Endeksi 2017

Türkiye İtibar Endeksi 2017’ye göre Türkiye’nin en itibarlı markası 7’inci kez üst üste Koç Holding olurken, ikinci sırada Arçelik, üçüncü sırada Ülker yer aldı.

Araştırmada, gıda, perakende, hızlı tüketim ürünleri ve turizm sektörlerinde Türkiye’nin en itibarlı markaları şöyle belirlendi:

Alkolsüz İçecek: Coca Cola

Gıda: Ülker

Perakende (Gıda Marketler Kategorisi) Migros

Turizm: Otel Kategorisinde Sheraton, Tur Operatörü Kategorisinde Etstur