Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan Türkiye’nin En Değerli 100 Markası 2018 listesinde, gıda ve içecek ile gıda perakende sektöründen, birçoğu ETÜDER üyesi 16 firma yer aldı.
Brand Finance, Türkiye’nin En Değerli Markaları -Turkey 100 çalışmasıyla, Türkiye’nin en değerli 100 markası sıralandı. Listede ilk sırayı 2 milyar 42 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, geçen yılın şampiyonu Türk Telekom, 1 milyar 907 milyon dolarlık marka değeriyle ikinci sıraya geriledi. Turkcell 1,8 milyar dolarlık marka değeri ile listenin üçüncü sırasında yer aldı.
Brand Finance araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 27,5 milyar dolar oldu. Sektörler itibariyle marka değerleri sıralamasında ilk sırayı 9 milyar 265 milyon dolarla bankacılık sektörü alırken, gıda-perakende sektörü 1 milyar 323 milyon dolarlık toplam marka değeriyle, sektörler arasında yüzde 5’lik paya sahip oldu.
Türkiye’nin en değerli 100 markasının sıralandığı listede, gıda perakende sektöründen ETÜDER üyesi Migros 638 milyon dolarlık marka değeriyle 12’nci sırayı alırken, Ülker Bisküvi, 616 milyon dolarlık marka değeriyle 14’üncü sıradan listeye girdi.
Gıda sektöründen Banvit, 2017’den 2018’e en çok değer kazanan ilk 5 şirket arasında, marka değerindeki yüzde 73’lük artışla üçüncü sırada yer alırken, Tukaş ise marka değerindeki yüzde 39’luk düşüşle, en çok değer kaybeden üçüncü firma oldu.
Gıda, Alkollü İçecek ve Gıda-Perakende sektörlerinden listeye giren firmalar ile sıraları şöyle:
Migros (12), Ülker Bisküvi (14), BİM (15), Anadolu Efes (19), Pınar (22), Sütaş (27), Türk Tuborg (32), CarrefourSA (45), Superfresh (46), Banvit (47), Tat Konserve (50), Kent Gıda (55), Kipa (57), Tukaş (83), Dardanel (88), Penguen Gıda (89),