Hızlı tüketim kategorisinde 2018 yılı ilk çeyreğinde düzenlenen kampanyalarda, ETÜDER üyesi birçok marka zirvede yer aldı.
BrandZone, 2018 yılının ilk üç ayında ulusal, yerel, toptan, parfümeri ve indirim kanallarının insert (katalog) ve basılı reklamlarındaki hızlı tüketim kampanyalarını analiz etti. Buna göre, yılın ilk çeyreğinde hızlı tüketim ürünleri kategorisinde Ocak ayında 28 bin 491, Şubat’ta 28 bin 335 ve Mart ayında 38 bin 016 olmak üzere toplamda 94 bin 842 kampanya düzenlendi.
İlk çeyrekte en fazla kampanyası yapılan ürün 144 kampanyayla Pantene şampuan oldu. Bunu 119 kampanyayla Ülker Halley çikolata kaplamalı bisküvi; 117 kampanyayla Yudum ayçiçek yağı; 115 kampanyayla Superfresh Pizza; 114 kampanyayla Tursil Matik çamaşır deterjanı, 114 kampanyayla Filiz Makarna; 108 kampanyayla Sütaş Peynir; 105 kampanyayla Vernel Çamaşır Yumuşatıcı; 103 kampanyayla Marc Temizleme Spreyi; 99 kampanyayla Kurukahveci Mehmet Efendi Türk Kahvesi izledi.
Aynı dönemde en çok kampanya düzenlenen kategori 6 bin 150 kampanyayla çikolata&gofret olurken, 4 bin 582 kampanyayla ev temizleyicisi ikinci, 4 bin 203 kampanyayla peynir üçüncü, 3 bin 841 kampanyayla kağıt ürünü dördüncü, 3 bin 019 kampanyayla çay beşinci, 2 bin 933 kampanyayla çamaşır deterjanı altıncı; 2 bin 796 kampanyayla et yedinci, 2 bin 742 kampanyayla bakliyat sekizinci; 2 bin 586 kampanyayla kahve dokuzuncu; 2 bin 384 kampanyayla bisküvi onuncu sırada yer aldı.
En fazla kampanya yapan firmalar
2018 ilk çeyreğinde en fazla kampanya düzenleyen firma 5 bin 880 kampanyayla Procter& Gamble olurken, bunun 5 bin 193 kampanyayla Ülker izledi. 4 bin 660 kampanyayla Unilever üçüncü; 4 bin 487 kampanyayla BİM dördüncü; 3 bin 139 kampanyayla Henkel beşinci, 3 bin 035 kampanyayla Nestle altıncı; 2 bin 304 kampanyayla Yaşar Holding yedinci; 2 bin 166 kampanyayla Reckitt Benckiser sekizinci; bin 920 kampanyayla Konya Şeker dokuzuncu; bin 848 kampanyayla Eti onuncu sırayı aldı.
BrandZone verilerine göre; çay kategorisinde en fazla kampanya düzenleyen firma 866 kampanyayla Unilever (Lipton) oldu. 546 kampanyayla Çaykur ikinci sırada; 540 kampanyayla Doğuş üçüncü sırada; 313 kampanyayla Doğadan Gıda dördüncü; 213 kampanyayla BİM (Berk) beşinci sırada yer aldı.
Çikolata&gofret kategorisinde en fazla kampanya düzenleyen firma bin 385 kampanyayla Ülker olurken, 884 kampanyayla Nestle ikinci; 699 kampanyayla BİM (Buono, Top Stars, Peripella, Topi Tanem, Çokkolata, Centro, Daphne) üçüncü; 597 kampanyayla Eti dördüncü; 518 kampanyayla Konya Şeker (Torku) beşinci sırayı aldı.
Peynir kategorisinde en fazla kampanya düzenleyen firma 574 kampanyayla Yaşar Holding (Pınar) oldu. 523 kampanyayla Sütaş ikinci; 341 kampanyayla Bahçıvan üçüncü; 319 kampanyayla Lactalis (İçim Süt) dördüncü; 236 kampanyayla Konya Şeker (Torku) beşinci sırada yer aldı.
Kağıt ürünleri kategorisinde en fazla kampanya düzenleyen firma 990 kampanyayla Eczacıbaşı (Solo, Selpak, Uni Baby, Uni Wipes, Silen, Servis, Pia Wipes) oldu. 737 kampanyayla Hayat Kimya (Familia, Papia, Teno, Molfix, Focus) ikinci sırada; 370 kampanyayla Lila Kağıt (Maylo, Berrak, Sofia) üçüncü sırada; 141 kampanyayla BİM (Blume, Queen) dördüncü; 133 kampanyayla Ülker (Komili) beşinci sırayı aldı.