27
NIS
2018

ETÜDER üyelerinden Ulusal Aşçılık Kampı’na destek

 

ETÜDER üyesi firmaların da destekçileri arasında olduğu Aşçılık Okulu Mezunları Derneği’nin (AŞOMDER) “Daha güçlü bir aşçılık için!” sloganıyla düzenlediği IV. Ulusal Aşçılık Kampı devam ediyor. Barilla, organizasyonun ilk gününde düzenlediği Makarna Konferansı ile Türkiye’nin dört bir yanından katılan genç şeflerle, buğdayın makarnaya dönüşüm hikayesini paylaştı.

Gastronomi camiasının merakla beklediği IV. Ulusal Aşçılık Kampı, Türkiye genelindeki 56 üniversitede gastronomi, mutfak sanatları ve aşçılık programında okuyan 230 öğrenci, 70 öğretim görevlisi ve şefin katılımıyla, 22 Nisan’da Bolu Mengen’de başladı. Aşçılık Okulu Mezunları Derneği’nin (AŞOMDER) “Daha güçlü bir aşçılık için!” sloganıyla düzenlediği kamp, 29 Nisan’a kadar devam edecek.

ETÜDER üyesi Barilla, kampın ilk gününde düzenlediği Makarna Konferansı’nda, buğdayın makarnaya dönüşüm hikayesini tüm süreçleriyle belgesel eşliğinde genç şeflere aktardı. Konferansta Barilla Ticari Pazarlama Yöneticisi Ece Özgürel, makarnanın temel özellikleri ile kaliteli makarnanın püf noktalarını katılımcılarla paylaştı.

Teorik eğitimlerin ardından tezgahın başına geçen genç şefler, eğitmenleri öncülüğünde Barilla Tagliatelle ve Selezione Oro Chef Casarecce makarnalarla Akdeniz mutfağının en gözde iki lezzetini pişirerek öğrendiklerini deneyimleme fırsatı buldu.

Ulusal Aşçılık Kampı’nın final etkinliklerinin gerçekleştirileceği 28 Nisan Cumartesi günü, Barilla Executive Chef’lerinden Fabio Foltran, enfes tarifleriyle tüm gün ziyaretçilere lezzet şöleni yaşatacak.

Kamp için özel olarak kurulan mutfaklarda verilecek eğitimlerle, Türkiye’nin dört bir yanından toplam 56 üniversitenin “Aşçılık”, “Gastronomi”, “Gastronomi ve Mutfak Sanatları”, “Mutfak Sanatları ve Yönetimi”  programlarında okuyan öğrenci ve öğretim üyeleri, Türk ve dünya mutfağının inceliklerini öğrenerek mesleki açıdan kendilerini geliştirme fırsatı bulacak.

Bu yıl organizasyon kapsamında bir çalıştayın yanı sıra; yemek ile sanat ilişkisi, sosyal medya kullanımı, insan kaynakları, hijyen ve porselen gibi konularda da seminer ve paneller gerçekleştirilecek.

Yeme içme sektöründe hizmet veren Türkiye’nin önde gelen firmalarının da destek verdiği organizasyona Mengen dışından davet edilen katılımcıların konaklama ve yeme-içme ihtiyaçları AŞOMDER ve proje ortakları tarafından karşılanıyor.

Endüstriyel mutfak ana destekçisinin Öztiryakiler A.Ş. olduğu kampın ana gıda destekçileri Pınar, Ekol Food, Üçelli Et ve Güneyler Tarım olurken, eğitim destekçiliğini Hilton İstanbul Bomonti, Porland, Hünkar Bakliyat, Unilever Food Solutions, Barilla, Gedik Piliç, İstanbul Gıda ve Uno üstlendi.

Metro Toptancı Market, Marmara Su Ürünleri, Vizyon Gıda, Bekir Hoca, Berrak Gıda, Katsan Ovalette, Lipton, Algida, Wood in Food, Hazz Macaron, 4S Flika Sigorta, Alikar Soğutma ve Çerez Pazarı kampın ürün destekçileri; Coca Cola içecek destekçisi, WinterHalter profesyonel temizlik ve hijyen destekçisi, White Uniform ise üniforma destekçisi oldu.