EDT EXPO, sektör profesyonellerini buluşturdu
Türkiye’de 50 milyar liraya oluşan ev dışı tüketim pazarının profesyonelleri, ETÜDER ve CNR Holding iş birliğiyle bu yıl üçüncüsü düzenlenen EDT EXPO’da bir araya geldi.
EDT pazarının önde gelen tedarikçilerinin katılımıyla 25-28 Mart 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilen 3. Ev Dışı Tüketim-Gıda Ürünleri, Sarf Malzemeleri, Ekipmanları Üreticileri ve Tedarikçileri Fuarı’nın açılışı, ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, Başkan Yardımcısı Murat Alıcılar, İstanbul Ticaret Borsası (İSTİB) Başkanı Ali Kopuz ve CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem tarafından yapıldı.
Açılışta konuşan ETÜDER Başkanı Şahinöz, ev dışı tüketim sektörünün Türkiye’de hak ettiği noktaya yavaş yavaş geldiğini, hedeflerinin EDT Expo’yu önümüzdeki 5 yıl içinde Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Orta Asya’yı kapsayan bölgede alanındaki en büyük fuarlarından biri haline getirmek olduğunu söyledi.
EDT Expo fuar yolculuğuna her sene daha da büyüyerek devam ettiklerini vurgulayan Şahinöz, “2013 yılında 15 bin metrekarelik alanda 200 marka, 25 bin ziyaretçi ile gerçekleştirdiğimiz fuarımıza, 2014 yılında 25 bin metrekarelik alanda 300 marka ve 32 bin kişi ile devam ettik. Bu yıl ise 45 bin metrekarelik alanda 400 markanın katıldığı EDT Expo’ya 48 bin ziyaretçi bekliyoruz. EDT Expo her yıl yüzde 40 oranında büyüyor. Hedefimiz birkaç yıl içinde Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Orta Asya’yı kapsayan bölgede alanındaki en büyük fuarı gerçekleştirmek.” dedi. Şahinöz, EDT Expo’nun; bir ihtisas fuarı olarak sadece ev dışı tüketim sektörüne yönelik ürünlerin sergilenmesi dolayısıyla diğer gıda fuarlarından ayrıldığının da altını çizdi.
Denizbank’ın ana sponsor olduğu EDT EXPO, gastronomi dünyasının duayen ve şeflerini buluşturan yarışmalarla renkli görüntülere de sahne oldu. Farklı konseptte dört yarışmanın gerçekleştirildiği fuarın ilk gününde Unilever Food Solutions’ın sponsorluğunda düzenlenen “Black Box Zamanın Ustaları” yarışmasına ünlü otel şefleri katıldı.