Temposu her geçen gün artan yaşam, bizleri de aynı ölçüde hızlı olmaya itiyor. İş hayatı, sosyal yaşam, paylaşımlar birbiri ardına sıralanıyor ve tüm bu devinim içinde tüketim alışkanlıklarımız da değişiyor. Uzun yemek ve kahve araları yerini kısa molalara, daha hızlı tüketim modellerine bırakıyor. Kadınların iş hayatında daha çok yer bulması, mesai kavramının sınırlarının gittikçe silikleşmesi, sosyal hayatın zenginleşmesi, toplumu ev dışı tüketime yöneltiyor. Ancak ev dışı tüketime yönelik talebin yanı sıra tüketici beklentilerine de cevap vermek gerekiyor. Bu beklentilerin başında da kalite ve hijyen geliyor.
Türk toplumu geleneksel değerlerine bağlı, sofra kültürünü değişen yaşam tarzlarına entegre eden bir toplum. Fakat bu sofra kültürü ve annelerimizden bize yadigar alışkanlıklarımız, çoğu zaman hızlı yaşamın getirdiği tüketim alışkanlıkları ile çakışır. Yemeklerimizde annelerimizin günlerce emek verdiği salçanın tadını arar, balkonlarda damlarda kurutulan sebzelerin kokusunu bekler ve bu muhteşem tatlarla hazırlanmış yemeklerimizi bembeyaz masa örtüleri üzerine hazırlanmış sofralarda ayna gibi kaşık ve çatallarla yemek isteriz. Çünkü en iyi yemek kendi yaptığımız yemektir, en temiz mutfak kendi mutfağımızdır. Dolayısıyla dışarıda da bu şartları sağlamak ve “evimizdeki gibi” yemek, evimizdeki gibi temizlik ararız.
İşte tam da bu noktada ETÜDER üyesi firmalar, tüm bu beklentilerin cevabı oluyor.
2005 yılında kurulan ETÜDER; ev dışı tüketim sektöründe faaliyet gösteren otel, hastane, okul, pastane, fast food, restoran, kafe, büfe, ofis, yemekhane, catering firmaları, yemek fabrikaları, sanayi kuruluşları, turizm tesisleri ile kamu kurum ve kuruluşlarına servis veren, mal üretimini, tedarikini ve dağıtımını gerçekleştiren işletmeleri tek bir çatı altında topluyor ve ev dışı tüketim sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin çalışma ve hizmet şartlarına standart getirmeyi amaçlıyor. Ev dışı tüketim tedarikçilerini bu standartlara yönlendirmek için çalışmalarını sürdüren ETÜDER, kurulduğu günden bugüne eğitim programları, fuarlar ve sektörü bir araya getiren etkinliklerle tüm paydaşları için değer üretmeyi hedefliyor.