ETÜDER üyeleri ve sektör temsilcileri iftarda buluştu

Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği’nin (ETÜDER) her yıl geleneksel olarak gerçekleştirdiği iftar etkinliğinin 10.’su 18 Haziran’da Cemile Sultan Korusu’nda gerçekleştirildi.



ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz’ün ev sahipliğinde düzenlenen ve ETÜDER üyeleri ile sektör temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği davete, 350 kişi katıldı. Davetteki konuşmasına iftara katılan tüm ETÜDER üyeleri ve iş ortaklarına teşekkür ederek başlayan Şahinöz, EDT sektörünün dünyadaki durumuna değindi. Şahinöz, ABD ve Kanada’da 621, Latin Amerika’da 261, Batı Avrupa’da 491, Ortadoğu ve Afrika’da 69, Doğu Avrupa’da 55 milyar ve Asya Pasifik’te de 1 trilyon avro olan EDT pazarının Türkiye’de henüz 50-60 milyar TL civarlarında olduğunu kaydetti.



Konuşmasının devamında ETÜDER’in gerçekleştirdiği faaliyetlerden EDT panel ve EDT Expo’dan da bahseden Şahinöz, şunları söyledi:

“Sektör olarak bir ilki gerçekleştirdik, Ipsos ile beraber EDT Pazarını ölçen EDT Panel’i kurduk. Sektördeki herkesin destek olması gereken bir çalışma. Çünkü nasıl bir alanda oynadığımızı tespit ediyoruz. Önümüzdeki senelerde çok daha fazla fayda üretilen bir araştırma olacak. Çünkü yıllar içinde hem kullanıcısı artacak hem de daha stratejik kararlarda kullanılacak.



Aynı zamanda sektör olarak bilinirliğimize katkı sağlayan EDT Expo’nun bu sene 3.’sünü gerçekleştirdik. EDT Expo’yu beraber gerçekleştirdiğimiz CNR Başkanı Ceyda Hanım’a ve CNR ekibine teşekkür ediyoruz. Bize inandılar ve EDT Expo’yu gerçekleştirme fırsatı verdiler. Biz de sözlerimizi tuttuk, bu fuarı her yıl büyüttük, büyütmeye de devam ediyoruz. Bu yıl, 2014 yılına göre alan olarak %30, marka sayısı olarak %33 ve ziyaretçi sayısı olarak %50 büyüdük.



DenizBank, Pınar Profesyonel, Unilever Food Solutions ve Ülker Eksper gibi EDT Expo’ya destek veren sponsorlarımıza da çok teşekkür ediyoruz. Onları hatırlamamız çok önemli; çünkü fuarı her yıl onlarla birlikte daha da renkli hale getiriyoruz. EDT Expo yarışmalarını düzenleyen Gökmen Sözen’e de teşekkür ederiz. ETÜDER olarak etkinliklerden biz sorumlu oluyoruz ama FoodinLife ile bunu başarıyoruz. Öyle bir jüriyi bir araya getirmek hakikaten kolay değil.”



Hedef 100 üye

ETÜDER’in 10. Yıl hedefinin üye sayısını 100’e çıkarmak olduğuna değinen Şahinöz, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Sektörümüz her geçen yıl hızlı bir şekilde büyüyor. 2015 yılında ülkemizde ev dışı tüketimin yüzde 10’luk bir büyüme gerçekleştirmesini hedefliyoruz. Sektördeki bu büyümeyi derneğimize de yansıtmak için çalışıyoruz. Üye sayımızı bu yıl 100’e çıkartmak gibi agresif bir hedefimiz var.

Hatırlarsanız; geçmişte pek çok firma sektöre giriyor, pek çok firma çıkıyordu. ETÜDER üyelerine baktığımızda hepsi kalıcı; hepsi yıllardır sektörde varlıklarını sürdürebilen firmalar.

Bu bizim 10. iftarımız. Kurulduğumuzdan beri iyi yaptığımız şeylerden bir tanesi; her yıl bir iftar yemeği düzenlemek. İlk zamanlar 30 küsur kişi ile gerçekleştirdiğimiz iftar yemeklerimizde şimdi 350 kişiyiz. Tekrar çok teşekkür ediyoruz.”