50 milyarlık “Ev Dışı Tüketim Pazarı” tüketiciyle buluştu



Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneğive CNR Holding, Türkiye’de 50 milyar liraya ulaşan “Ev Dışı Tüketim Pazarı”nın profesyonellerini 3. kez EDT EXPO’da bir araya getirdi.

Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği ETÜDER’in, CNR Holding ile ortak gerçekleştirdiği Ev Dışı Tüketim Fuarı (EDT EXPO), 3. kez kapılarını açtı.Fuarın açılışını ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, ETÜDER Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Alıcılar,İstanbul Ticaret Borsası (İSTİB) Başkanı Ali Kopuz ve CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem birlikte gerçekleştirdi. Ev dışı tüketim sektörünün Türkiye’de hak ettiği noktaya yavaş yavaş geldiğini belirten ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, hedeflerinin EDT Expo'yu önümüzdeki 5 yıl içinde Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Orta Asya’yı kapsayan bölgede alanındaki en büyük fuarlarından biri haline getirmek olduğunu söyledi.

55 bin ziyaretçi bekleniyor

EDT Expo fuar yolculuğuna her sene daha da büyüyerek devam ettiklerini belirten Şahinöz, “2013 yılında 15 bin metrekarelik alanda 200 marka, 25 bin ziyaretçi ile gerçekleştirdiğimiz fuarımıza, 2014 yılında 25 bin metrekarelik alanda 300 marka ve 32 bin kişi ile devam ettik. Bu yıl ise 45 bin metrekarelik alanda 400 markanın katıldığı EDT Expo’ya 55 bin ziyaretçi bekliyoruz. EDT EXPO her yıl yüzde 40 oranında büyüyor. Hedefimiz birkaç yıl içinde Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Orta Asya’yı kapsayan bölgede alanındaki en büyük fuarı gerçekleştirmek” dedi.Melih Şahinöz,EDT Expo'yu diğer gıda fuarlarından ayıran en önemli özelliğinin ihtisas fuarı olduğunu ve bu fuarda sergilenen ürünlerin sadece Ev Dışı Tüketim sektörüne yönelik yönelik ürünler olduğunu da sözlerine ekledi.

Melih Şahinöz fuarla ilgili şu bilgileri verdi: “Fuarda farklı konseptte dört yarışma gerçekleştirilecek. İlk gün “Black Box Zamanın Ustaları”yarışması adlı ünlü otel şeflerinin katıldığı bir yarışma renkli görüntülere sahne oldu. Fuarın diğer günlerinde ise sırasıyla Çanakkale Zaferi’nin 100. Yılı temasıyla çikolatadan heykellerin yapılacağı Gastrobosphorus Patisserie, Tarihi Osmanlı yemeklerine modern yorumlar getirilecek.Osmanlı Mutfağı ve Eğitim gören genç yeteneklerin sektöre kazandırılmasını sağlayacak Üniversiteli Şeflerin Düellosu yarışmaları yapılacak. Göz alıcı tatların sunulacağı yarışmalara, Türkiye’nin seçkin otel, restoran ve pastanelerinin mutfak ekipleri ve üniversiteli şef adayları rekabet için katılacak.”


Harcamaların yüzde 65'i üç kanaldan

ABD'de 620 milyar euro, Avrupa'da 445 milyar euro olan EDT pazarı Türkiye'de toplam 50 milyar TL olarak ölçülüyor. Bu ABD pazarının 1/37, Avrupa pazarının ise 1/39'u büyüklüğüne denk geliyor. Restaurantlar yüzde 26 ile ev dışı tüketim harcamalarından en yüksek payı alıyor. Bunu sırasıyla yüzde 22 ile fast food'lar yüzde 17 ile de oteller izliyor. Yani EDT harcamalarının yüzde 65'i üç kanalda gerçekleşiyor.

Sektör Büyüyor İstihdam Artıyor

İstanbul, EDT pazarının yüzde 42!sini oluştururken; Antalya otel ve yaz tüketiminin katkısı ile yüzde 17 sini oluşturarak ikinci sıraae geliyor.İzmir yüzde 13 ile üçüncü ırada iken Ankaranın payı yüzde 11. EDT pazarı 2006-2014 yılları arasında ortalama yüzde 10-15 ler seviyesinde büyüdü. 2015 yılında tahminlerimize göre yaklaşık bir milyon 170 bin kişiye istihdam sağlanacak.